Jak się okazuje to już kolejna firma, która postanowiła się wycofać. Powodem jest ponoć zbytnia ingerencja szefa Apple w kreacje reklam.

Kilka dni temu pisałam o tym, że Apple zdobył reklamodawców na przeszło 60 M $ do końca 2010 roku, dla swojej mobilnej sieci reklamowej czyli iAd.

Jak się okazuje projekt ten ma również swoją drugą, niekoniecznie pozytywną stronę medalu.

Otóż jak donoszą amerykańskie media firma Adidas zrezygnowała z reklamowania się w sieci Apple i wycofała budżet, który miała przeznaczony na iAd, a był on niebagatelny, bo wynosił ponad 10 M $.


Co było powodem rezygnacji, skoro iAd tak dobrze sobie radzi?


Nie od dziś wiadomo, że Steve Jobs – szef Apple ma zapędy na control freak’a. Kilka miesięcy temu pisałam o tym w recenzji po przeczytaniu jego autobiograficznej książki. Nadgorliwość i chęć kontrolowania wielu obszarów działalności firmy Apple, doprowadziła do tego, że to sieć iAd finalnie akceptuje kreacje reklam. I tak było w przypadku firmy Adidas, tyle że do akceptu nie doszło, bo Jobs już 3 razy odrzucił projekty Adidas!


W niektórych przypadkach Apple również sam przygotowuje kreacje reklam, niejako za swoich klientów.


Jak rozumiem szefowi Apple zależy na tym, aby reklamy były maksymalnie „dopieszczone“, czy jednak nie przesadza on lekko z ingerowaniem nawet w projekty kreatywne swoich zewnętrznych, bardzo dużych klientów? W końcu jeśli firma ma zaplanowaną kampanię marketingową, do której stworzyła linię kreatywną, hasła kampanii, to chce prawdopodobnie, aby w każdym kanale/nośniku, który wykorzysta do przekazania tej kampanii swojej target grupie, było to spójne.


Adidas rzekomo nie jest jedyną firmą, która wycofała swój budżet. Już w sierpniu inne firmy wykonały podobne ruchy.


Czy zatem Steve Jobs jest tak pewny swojej sieci iAd i jej potencjału oraz prawdopodobnego zwycięstwa nad innymi graczami amerykańskiego rynku, że decyduje się na tak poważną ingerencję. Bo iAd wyrasta na prawdziwego lidera rynku reklamy mobilnej, reklamy iAd moga być emitowane oczywiście na urządzeniach wyprodukowanych przez firmę, w odpowiednim rozmiarze i zasadach wyświetlania.


No właśnie może po prostu przedstawiciele Apple powinni swoim klientom przekazać specyfikację techniczną i jedyne, co weryfikować to czy nadesłana kreacja jest zgodna z wymaganiami technicznymi, tak aby  można było obsłużyć reklamę dzięki sieci iAd? Jak sądzicie: Jobs przesadza, czy może po prostu chce mieć super wypieszczony produkt?

http://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/iad_adidas.jpghttp://internet-news.com.pl/wp-content/uploads/2010/10/iad_adidas-150x150.jpgЭва KasiakMobileapple,google,Mobile,reklama
Jak się okazuje to już kolejna firma, która postanowiła się wycofać. Powodem jest ponoć zbytnia ingerencja szefa Apple w kreacje reklam. Kilka dni temu pisałam o tym, że Apple zdobył reklamodawców na przeszło 60 M $ do końca 2010 roku, dla swojej mobilnej sieci reklamowej czyli iAd. Jak się okazuje projekt...